واکس پرداختکاری( صنعتی) فلزات

شاید برایتان سوال باشد که واکس پرداختکاری فلزات چیست و چه کاربردهایی دارد در این مقاله قصد داریم شما را با این مطلب بسیار کاربردی بیشتر آشنا کنیم. قطعات فلزی یکی از کاربردی ترین وسیله ها در صنایع و کارخانه ها میباشد به گونه ای که کیفیت در این قطعات در تمام صنف های کاری بسیار تاثیر گذار است. هنگامی که میخواهید پرداختکاری انجام دهید.

باید از ابزارها و وسیله های مختلفی از جمله گیلانس پرداختکاری، کنف های پرداختکاری و دستگاه پرداختکاری از جمله دستگاه پرداختکاری خرطومی استفاده نمایید. در مراحل پرداختکاری، واکس های پرداختکاری یکی از کاربردی ترین ابزارها بوده  که برای هرکدام از فلزات باید واکس مختص به خود را استفاده نمود. واکس های پرداختکاری دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم. پس با تک ستاره پولیش همراه باشید.

واکس پرداختکاری

واکس پرداختکاری

واکس صنعتی ( پرداختکاری) چیست؟

واکس پولیش در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. هم چنین با اسم های مختلفی میتوانید این واکس صنعتی را بشناسید، از جمله این اسم ها میتوان به واکس گیلانس، واکس پولیش، واکس استیل، واکس نمد، واکس پرداختکاری میباشد. این محصول بی نظیر دارای ماده شیمیایی است که برای صیقلی و براق نمودن محصولات فلزی مورد استفاده قرار میگیرد. هنگامی که از گیلانس یا نمد پرداختکاری استفاده میشود باید در انتهای کار از واکس پرداختکاری استفاده نمایید. به دلیل صیقلی نمودن فلزات حتما باید در مرحله پایانی از این محصول استفاده گردد. اگر بر روی سطوح فلزی توجه کرده باشید، متوجه میشوید که هنگام پرداختکاری سطح فلزات دارای آلودگی هستند و ناصافی و برجستگی هایی بر روی این محصول مشاهده میگردد. با استفاده نمودن از واکس پرداختکاری میتوانید بر روی محصول مورد نظر را صیقلی و صاف نمود. همانطور که در توضیحات به آن اشاره شد واکس ها دارای انواع و رنگ های مختلفی هستند که بسته به فلز مورد نظر، رنگ واکس نیز تغییر میکند. رنگ های واکس صنعتی به رنگ های مختلفی تقسیم میشوند.

انواع واکس صنعتی بر اساس رنگ

واکس صنعتی آبی

واکس صنعتی آبی همانند واکس های دیگر نمیتواند برای تمام مصارف استفاده گردد و دارای محدودیت میباشد. واکس پرداختکاری آبی برای انواع فلزاتی از جمله استیل و کروم مورد استفاده قرار میگیرد و میتوانیدت به عنوان روکار از آن استفاده نمایید. هنگامی که قصد خرید واکس پولیش دارید حتما باید به کدهای رنگی که بر روی آن هک شده است توجه نمایید.. زیرا اگر کد رنگی را برای محصول خود اشتباه خریداری نمایید به شدت بر روی کیفیت کالای مورد نظر تاثیر میگذارد. به طور کلی باید گفت از این واکس برای پرداختکاری فلزاتی که بسیار با ارزش هستند استفاده میگردد.

واکس صنعتی آبی برای فلزات

واکس صنعتی آبی برای فلزات

واکس صنعتی سبز

استفاده از واکس صنعتی سبز عموما برای محصولاتی برنجی وآهنی در جهت جلا دادن هر چه بیشتر محصول استفاده میگردد.

واکس صنعتی سبز برای فلزات

واکس صنعتی سبز برای فلزات

واکس صنعتی صورتی

واکس صنعتی صورتی یکی از پرطرفدار ترین واکس های پولیش بوده که برای جلا دادن هرچه بیشتر فرچه کاری فلز استیل مورد استفاده قرار میگیرد.

واکس صنعتی صورتی برای فلزات

واکس صنعتی صورتی برای فلزات

واکس صنعتی مشکی

واکس صنعتی مشکی برای انواع فلزاتی همچون آهن و نمد کاری مورد استفاده قرار میگیرد.

واکس صنعتی مشکی برای فلزات

واکس صنعتی مشکی برای فلزات

واکس صنعتی نخودی

استفاده نمودن از واکس صنعتی نخودی برای انواع فلز آهن بر روی نمد استفاده میگردد برای این مورد از پولیش نرم استفاده میگردد.

واکس صنعتی نخودی

واکس صنعتی نخودی

واکس صنعتی قوطی

واکس صنعتی قوطی به دلیل کیفیت و مقاومت بالا و ساختار شیمیایی که دارد برای موارد بسیاری استفاده میشود. به جرعت میتوان گفت اگر واکس پرداختکاری قوطی را تهیه نمودید میتوانید در تمام مصارف از جمله سنگ، فلزات، ظروف برنجی و غیره استفاده نمایید. این واکس از جمله واکس های بسیار پرفروش و پرکاربرد برای واکس پرداختکاری فلزات میباشد.

واکس صنعتی قرمز

واکس صنعتی قرمز به دلیل ساختار شیمیایی که دارد نمیتوانید همانند واکس صنعتی قوطی برای مصارف مختلف از آن استفاده نمایید. همچنین مقاومت واکس قوطی را ندارد و بسیار محدود میباشد. یکی از کاربردهای اسلی واکس قرمز در صنایع، استفاده آن در نمدکاری میباشد.

واکس صنعتی قرمز

واکس صنعتی قرمز

آموزش استفاده از واکس پرداختکاری( صنعتی) فلزات

برای آنکه بخواهیم آموزش استفاده از واکس پرداختکاری( صنعتی) فلزات را برایتان شرح دهیم باید این مورد را بگوییم که این واکس ها برای هر مدل و نوع فلز استفاده میگردند. برای اینکار اول باید این واکس ها را بر روی گیلانس نصب نمایید. سپس واکس صنعتی مورد نظر خود را بر روی سطوح فلزی که قرار است عملیات واکس بر روی آن انجام گیرد بمالید که با این کار میتوانید ساختار و کیفیت فلز را چندین برابر افزایش داده و فلز را صاف و صیقلی نمایید.از مزیت های استفاده از واکس صنعتی با پرداختکاری این است که علاوه بر براق نمودن سبب ضد زنگ زدگی نیز میشود و میتوانید از بابت اینکه فلزات در برابر هرگونه شرایط جوی و محیطی مانند بارندگی و رطوبت مقاوم باشد، اطمینان لازم را داشته باشید.

از این محصول میتوانید انواع فلزاتی که درجه سختی متفاوت دارند استفاده نمایید. از جمله فلزاتی که میتوان به آن اشاره نمود شامل استیل، برنج، آلومینیوم، آهن نیز اشاره نمود. همچنین جهت پرداختکاری انواع محصولات میتوانید از محصولاتی همچون طلا و نقره نیز استفاده نمایید.

طرز استفاده از واکس پرداختکاری (صنعتی)

طرز استفاده از واکس پرداختکاری( صنعتی) با یکدیگر به هیچ عنوان متفاوت نمیباشد و تفاوتی که این واکس ها با یکدیگر دارند در نوع ابزار آلات میباشد. برخی از افراد بر این باور هستند که واکس صنعتی به طور مستقیم بر روی سطح فلز استفاده میگردد اما این امر مورد قبول نیست و فقط خسارت مالی به سطح فلز را وارد میکند.

هنگامی که از واکس صنعتی استفاده میکنید حتما باید از گیلاس پرداختکاری هم استفاده نمایید. که در بخش مقالات میتوانید توضیحی در خصوص محصول گیلانس پرداختکاری را مشاهده نمایید. گیلانس ها فرچه های خاصی هستند که از تعدادی لایه های مختلف نمد تشکیل شده اند و از ابزارهای بسیار کاربردی در صنعت پرداختکاری میباشند. گیلانس های پرداختکاری هم همانند واکس ها از انواع مختلفی تشکیل شده اند و بر اساس نوع فلز و سختی آنها میتوانید آنها را تهیه نمایید.

واکس پرداختکاری فلزات

هنگامی که از واکس بر روی سطوح فلزی استفاده میکنید. عمل واکس انقدر ادامه پیدا میکند که تمام سطوح فلز را، واکس در بر بگیرد و فلز را صاف و صیقلی نماید. هنگامی که از این ابزار برای فلزات خود استفاده میکنید کیفیت قطعه مورد نظر به طبع افزایش پیدا میکند و اگر در مرحله نهایی از این واکس استفاده نگردد کیفیت قطعه آنچنان مطلوب نخواهد بود. این نکته را هم باید یادآور شد که اگر بیش از اندازه به سطوح واکس زده شود، سطح فلز آسیب میبیند.

واکس پرداختکاری ظروف برنجی

واکس پرداختکاری ظروف برنجی برای انواع فلزات برنجی مورد استفاده قرار میگیرد. که میتوانید پرداختکاری این ظروف برنجی را به کمک نمد، گیلانس های پرداختکاری، نوار سنباده ساده نیز انجام دهید. لازم به ذکر است برای انجام دادن پرداختکاری برای ظروف برنجی میتوانید از دستگاه های بسیار مختلفی که قدرت متفاوت دارند استفاده نمایید.

برای آنکه بتوانید از نوار سنباده استفاده کنید میتوانید از دستگاه هایی که دارای توان پایینی دارند و ساده هستند نیز استفاده نمایید. اما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که برای آنکه بخواهید به طور نهایی از گیلانس، نمد پرداختکاری، واکس پرداختکاری ظروف برنجی استفاده کنید باید حتما از دستگاه هایی که توان بالاتری دارند استفاده نمایید. در گذشت زمان استفاده از ظروف برنجی و تمام ظروف فلزی  دچار خط و خش و همچنین ناهمواری ها میگردند. که از جمله واکس های پرداختکاری، خمیرهای پرداختکاری که مختص به انواع فلزاتی نظیر برنج، نقره و استیل هستند نیز بسیار کمک کننده میباشند که بدون هیچ آسیبی بتوانند مشکلات را رفع نمایند.

واکس صنعتی(پرداختکاری) فلزات

فلزات هنگامی که بخواهند برای صنایع مختلف استفاده شوند دارای اشکال مختلف و برجستی و خطوط هایی خواهند بود. که همین مورد باعث میگردد تا در صنایع مختلف از آنها استفاده نگردد. برای ازبین بردن هرگونه برجستگی و خطوط باید مراحلی از جمله مرحله پرداختکاری را روی آنها انجام دهید تا ناهمواری ها از بین بروند. همچنین همانطور که میدانید فلزات براساس درجه سختی که دارند باید عمل پرداختکاری روی آنها انجام گیرد. که برای این امر واکس پرداختکاری فلزات میتواند گزینه مناسبی برای اینکار باشد که متداول ترین مورد برای انواع فلزات است. از جمله میتوان به انواع بسیاری از واکس پرداختکاری فلزات به رنگ های قرمز، سبز، مشکی، صورتی، نخود استفاده نمود که برای هر فلزاتی دارای درجه سختی متفاوتی است.

واکس پرداختکاری ظروف

برای استفاده از واکس پرداختکاری ظروف همانطور که از نامش پیداست میتوانید برای انواع ظروف استفاده نمایید. این دستگاه های صنعتی بسیار متنوع میباشد که برای انواع ظروف باجنس های مختلف استفاده میگردد. از جمله میتوان به جنس ظروف هایی از استیل، برنج، مس اشاره نمود. که تمامی محصولات نام برده شده به واکس پرداختکاری احتیاج دارند. باید این نکته را مد نظر داشته باشید که این واکس های پرداختکاری باید دارای ساختار شیمیایی باشند که بر اثر هرگونه شرایط از جمله حرارت و گرما مواد شیمیایی مضری را از خود آزاد نکند که سلامت افراد را به خطر اندازد. از جمله فلزاتی که بسیار رایج است برای ساخت ظروف فلز، استیل و برنج است. برای پرداختکاری انواع فلزات ظروف میتوانید از واکس های آبی و سبز استفاده نمایید.

ساختار شیمیایی ظرف ها به گونه ای هستند که میتوانید برای سطوح نقره، برنج و استیل نیز از آن استفاده نمایید. برای انجام زیر کار ظروف برنجی میتوانید از واکس قوطی استفاده کنید. پرداختکاری فلزات از جمله ظروف فلزی میتواند عملیات پرداختکاری آن در منزل انجام گیرد ولی در صورتی انجام میپذیرد که حتما با انواع ویژگی های فلزات اطلاع کامل داشته باشید و خمیر، واکس پرداختکاری مناسبی را برای هر فلزی تهیه نمایید.

واکس پرداختکاری طلا

طلا یکی دیگر از فلزات بسیار ارزشمند میباشد که کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارد. استفاده نمودن از فلزی همچون طلا برای انواع مختلف زیور آلات استفاده میگرددکه ظرافت بسیار زیبایی را میتوانید از جنس طلا در وسیله های مختلف مشاهده نمایید. از جمله فرآیندهایی که میتوان در تولید انواع زیور آلات به آن اشاره نمود، واکس پرداختکاری میباشد.

پرداختکاری طلاها با روش های به خصوص و متفاوتی انجام میگیرد که نمونه ای از این روش ها را میتوان به فرچه های خاصی که بر روی فلز طلا و یا سنگ های قیمتی به کمک پولیش، پولیش داده میشود. البته برخی دیگر از روش ها، از گیلانس و واکس پرداختکاری استفاده میشوند.

واکس هایی که برای پرداختکاری طلا از ان استفاده میگردد، به همراه فرچه و برس هایی که مختص پرداختکاری طلا هستند میتوانند سطوح فلزی را کاملا پولیش دهند. و فلز طلایی که مستهلک شده است را براق وجلا دهد. مورد دیگر این است که اگر این روش توسط فردی انجام گیرد که تخصص کافی برای انجام عملیات پولیش کاری نداشته باشد امکان آنکه به فلز آسیب برساند، وجود دارد.

طلا جون از جمله فلزاتی است که درجه سختی بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل به راحتی دچار خراش و ناهمواری میگردد. که برای انجام هرگونه ناهمواری ها، میتوانید از دستگاه های پرداختکاری بسیار مخصوص نیز استفاده نمایید که به کمک انواع واکس پرداختکاری طلا که بهآن خمیر پرداختکاری نیز میگویند میتوانید خراش ها را از بین ببرید.

واکس پرداختکاری آهن

واکس پرداختکاری آهن،  نیز یکی دیگر از واکس های پرداختکاری فلزات میباشد  که قبل از انجام هر عمل آبکاری میتواتید از آن استفاده نمایید. نمونه ای از استفاده نمودن از واکس پرداختکاری آهن در صنعت ساخت و تولید انواع موتورسیکلت و اگزوز ها میباشد. در مرحله اول میتوانید از گیلانس و نمدهای پرداختکاری و البته واکس صنعتی سیاه برای از بین بردن هرگونه آلودگی بر روی فلز استفاده نمایید. پس از آنکه آلودگی برطرف شد میتوانید از واکس سبز برای مرحله آخر پرداختکاری استفاده نمایید که در مرحله آخر قطعه  به صورت کامل صیقلی شده که این مراحل توسط فردی متخصص انجام میگیرد که خروجی خوبی را مشاهده نماییم و ضرهای مالی متقبل نشویم.

واکس پرداختکاری سنگ

واکس پرداختکاری سنگ یکی دیگر از واکس های پولیش کاری بسیار کابردی میباشد که برای سطوح سنگ مورد استفاده قرار میگیرد. واکس سنگ میتواند همانند واکس فلزات سطوح را صاف و صیقلی نماید و زیبایی قطعه مورد نظر را چند برابر نماید. یکی دیگر از مزایای استفاده از واکس سنگ این است که به ترمیم و بازسازی هرچه بیشتر سنگ ها کمک بسیاری میکند. این واکس به قدری روند کاری خود را به خوبی انجام میدهد که میتواند سنگ ها را همانند روز اول خود کند و بیننده به هیچ عنوان نتواند تشخیص دهد که این سنگ بر روی آن پرداختکاری شده است یا خیر.

واکس پرداختکاری فوری

واکس پرداختکاری فوری یا همان واکس صنعتی فوری یکی از پرکاربردترین و پرطرفدار ترین واکس ها است که در مدت زمان بسیار کوتاه میتوانید عملیات واکس را انجام دهید. این واکس مختص به سطوح فلزی میباشد که این قطعه را صاف و صیقلی نماید. اگر قطعه ای بر اثر بی احتیاطی دچار آسی و ناصافی بود میتوانید از واکس صتعای پرداختکاری فوری استفاده نمایید. این واکس هم در مدت زمان کوتاه خط و خش، آلودگی را از بین میبرد و در برابر هرگونه شرایط اب و هوایی میتواند مقاومت قطعه را تضمین نماید. همچنین یک لایه محافظتی برای سطوح فلزی بوده که میتواند، فلزها از پوسیدگی و زنگ زدگی آنها جلوگیری نماید.

نکات بسیار مهم در هنگام خرید واکس های پرداختکاری

از جمله نکات بسیار مهم در هنگام خرید واکس های پرداختکاری میتوان به مواردی اشاره نمود که قبل از آن باید گفت که در مرحله آخر روند واکس پولیش انجام میگیرد که کیفیت و ظاهر مطلوب را به مشتری نشان دهد. برای خرید واکس حتما باید دقت لازم را بکار ببرید تا سطوح فلزی صیقلی شده بسیار خوبی را داشته باشید از دیگر نکات خرید واکس پرداختکاری میتوان به خاصیت ضد زنگ بودن آن اشاره نمود و اینکه در برابر رطوبت و بارندگی بسیار مقاوم باشد. فروشگاه آنلاین و حضوری تک ستاره پولیش یکی از فروشگاه های بسیار معتبر در تولید انواع محصولات پرداختکاری، دستگاه پرداختکاری میباشد. عزیزان میتوانید جهت مشاوره و خرید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مزایای استفاده از انواع واکس صنعتی(پرداختکاری)

در این بخش قصد داریم مزایای استفاده از انواع واکس های صنعتی(پرداختکاری) در صنعت فلزات را برایتان شرح دهیم پس تا انتهای این بخش همراه ما باشید.

  • واکس صنعتی دارای کارایی مطلوب و عملکرد بالایی میباشد و میتوانید برای مصارف مختلف از آن استفاده نمایید.
  • استفاده از این محصول سبب میگردد تا سطوح مورد نظر به خوبی صاف و صیقلی شوند.
  • یکی از مزیت های اصلی این محصول، این است که تمام مابقی و اضافات پرداختکاری را بر روی محصول برطرف میکند و یک قطعه صاف و یکدست تحویل میدهد.
  • این محصولات دارای تنوع بسیار است و میتوانید بسته به نیاز خود واکس مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمایید. برای مثال میتوان گفت اگر از واکسی میخواهید استفاده کنید که برای ظاهر و سطوح کار مناسب باشد میتوانید از واکس صنعتی سبز و واکس صنعتی آبی استفاده نمایید. همینطور برای پولیش کردن سطوح زیرکار نیز از واکس های خشن همانند واکس قوطی استفاده کنید.
  • از مزیت استفاده از واکس پولیش این است که تمام سطوح را صاف و یکدست کرده وظاهری شفاف را تحویل میدهد. همچنین باعث میگردد که به هیچ عنوان فلز زنگ نزند و دارای طول عمر و کیفیت بالایی میباشد.
  • تمام واکس های پولیش توسط شرکت تک ستاره پولیش تولید میشود که میتوانید بسته به نیاز خود محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

نتیجه گیری

مجموعه تک ستاره پولیش یکی از فروشگاه های معتبر و قدیمی در فروش و توزیع انواع محصولات پرداختکاری نظیر واکس پرداختکاری فلزات میباشد. که توانسته است با تولید و توزیع محصولات با کیفیت و قیمت مناسب، کاربران بسیاری را به خود جلب نماید. جهت اطلاع از وضعیت قیمت ها میتوانید با کارشناسان ما درارتباط باشید.