روش های نگهداری از سنباده نواری

هنگامی که سنباده نواری را تهیه می نمایید شاید برایتان سوالی پیش آید که روش های نگهداری از سنباده نواری به چه صورت است؟ همانطور که میدانید سنباده ها دارای شکل های مختلفی هستند که هر کدام از آنها در شرایط مختلفی قابل استفاده میباشند. ار این محصول کاربردی برای هموارکردن سطوح مختلف استفاده میگردد و حتی برای از بین بردن لبه های تیز یک قطعه استفاده میشود. در این مقاله قصد داریم شما را با روش های نگهداری از سنباده نواری بیشتر آشنا کنیم پس با تک ستاره پولیش همراه باشید.

نگهداری از سنباده نواری

نگهداری از سنباده نواری

سنباده نواری چیست و چه کاربردی دارد؟

سنباده نواری یکی از ابزارهای چندکاره است که در صنعت پرداختکاری و پولیشکاری به دفعات بسیاری از آن استفاده میگردد. این محصول جهت صاف و برش و حتی صاف نمودن سطوح ناهموار استفاده میشود که سبب فرم دهیه هر چه بیشتر قطعه میگردد. البته باید بدانید که سنباده های نواری با استفاده نمودن از کاغذ هایی که زبرتر هستند بسیار کاربردی تر میباشد. این محصول پرداختکاری را به صورت خطی انجام میدهد پس باید برای استفاده نمودن از این ابزار دقت وزمان بیشتری را بگذارید.

فروش سنباده پرداختکاری به نسبت محصولات دیگر بسیار بیشتر است زیرا صنعتگران و افرادی که با قطعات فلزی و چوبی سروکار دارند ترجیح میدهند برای تولید قطعات خود از سنباده نواری با کیفیت استفاده نمایند. اگر از جمله افرادی هستید نمیدانید چگونه باید از سنباده نگهداری کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع سنباده نواری

انواع سنباده نواری

مزایای استفاده از سنباده نواری

همانطور که در توضیحات بالا به آن اشاره شد سنباده های نواری ابزارهای بسیار کاربردی در صنعت پرداختکاری بوده که محصولی مشابه و یا جایگزین این محصول نمیتوانید پیداکنید که بتواند به خوبی یک قطعه را صاف وصیقلی نماید. از دیگر مزایای استفاده از سنباده نواری سرعت بالای ازبین بردن ناهمواری های سطوح فلزی و چوبی است. برای آنکه بتوانید سرعت کار بیشتری داشته باشید باید دستگاه را با کمی زاویه بهنسبت سطح ناهموار در دست بگیرید و کار خود را آغاز نمایید، پس از آن سنباده را به سمت دانه ها به حرکت درآورده و کار خود را به اتمام برسانید. اگر میخواهید محصول خود را سنباده نمایید بهتر است با زبری 80 این روند آغاز گردد و برای تکمیل بهتر است زبری آن 120 باشد.

نگهداری از سنباده نواری چگونه است؟

برای نگهداری از سنباده نواری باید این نکته را توجه داشته باشید که  نوار سنباده در سمت درستی قرار گرفته است. برخی از سنباده های نواری برای کار، یک جهت مناسب هستند که داخل دستگاه مخصوص مشخص شده اند اما مدل های دیگر این محصول میتواند در هر جهتی استفاده گردد. برای تنظیم نمودن محل قرار گرفتن سنباده بهتر است نوار را در قسمت بالا نگه دارید و سپس آن را روشن نمایید و نوار را بر روی غلتک تنظیم کنید. هنگامی که با این وسیله کار میکنید در حین کار نیز نیاز است تا بخواهید جهت تنظیم نوار را تعویض کنید. هنگامی که از این ابزار به دفعات بسیاری استفاده نمودید، باید برای عملکرد بهتر، این محصول را از هرگونه آلودگی پاک نمایید.

نگهداری از سنباده نواری

نگهداری از سنباده نواری

نکته های ایمنی برای کار با سنباده نواری

هنگام استفاده نمودن از دستگاه سنباده نواری، حتما باید از گوشی هایی استفاده نمایید تا هنگام استفاده نمودن از این دستگاه به گوش هایتان آسیبی نرسید. زیرا این دستگاه سر و صدای بسیاری دارد.

گرد و غباری که از این دستگاه حاصل میگردد برای سلامتی افراد مضر است پس بهتر است حتما هنگام استفاده از ماسک استفاده نمایید.

هنگامی که دستگاه شما ایرادی پیدا کرد و یا وسیله هایی که دارای ولتاژ بالا کار میکنند را خود تعمیر نکنید و حتما از یک تعمیرکار متخصص جهت تعمیر دستگاه مورد نظر کمک بگیرید.

قبل از استفاده از هر وسیله ای، حتما باید آموزش های اولیه را برای استفاده صحیح و ایمن دستگاه فرا بگیرید و بهترین روش برای یادگیری، دفترچه راهنمای خود کالا میباشد.

نتیجه گیری

تمام محصولاتی که در صنعت پرداختکاری و پولیشکاری مورد استفاده قرار میگیرند برای آنکه برای مدت طولانی بتوانید از آن استفاده نمایید باید نکاتی را برای نگهداری از آنها رعایت نمایید. فروشگاه تک ستاره پولیش یکی از قدیمی ترین و معتبرترین فروشگاه های توزیع و تولید کننده انواع محصولات صنعتی میباشد که افراد میتوانند بسته به نیاز و کارکرد خود محصول مورد نظر خود را با ابعاد و اندازه مشخصی سفارش دهند.

در این فروشگاه میتوانید محصولاتی همچون انواع سنباده پرداختکاری نظیرسنباده پشت کرکی، سنباده پودری، سنباده چتری هزارلا، سنباده سردریلی، سنباده فلاپ، سنباده نواری، سنباده نواری ایستاده و انواع محصولات پرداختکاری و دستگاه های پرداختکاری تک فاز و سه فاز را تهیه نمایید. امیدواریم مقاله روش های نگهداری از سنباده نواری برایتان مفید بوده باشد.