همه چیز درباره نمد گیلانس پراختکاری

افرادی که در صنعت قطعه سازی مشغول به فعالیت هستند عموما با نمد گیلانس پرداختکاری اشنایی دارند این ابزار یکی از ابزارهای پرداختکاری بسیار پرکاربرد است که در ساخت قطعه از آن استفاده میگردد اگر تمایل دارید یک قطعه و یا محصولی باکیفیت و استاندارد طراحی وتولید نمایید باید آن را با دقت پرداختکاری کنید برای یک پرداختکاری خوب احتیاج به نمد گیلانس داریم.

نکته ای که باید به آن توجه نمود این است که گیلانس پرداختکاری برای قطعه هایی از جمله برنج، استیل، آهن نیز استفاده میشود. به همین دلیل است که در کارگاه های صنعتی از آن بسیار استفاده میگردد. انواع نمد گیلانس پرداختکاری را میتوانید از بازار تهیه نمایید که هر کدام از آنها کاربرد منحصر به فردی را دارند که دربین آنها نمد گیلانس، گیلانس کتان، گیلانس لی و جین بیش ترین کاربرد را میتوانند در صنعت داشته باشند.

نمد گیلانس پراختکاری

نمد گیلانس پراختکاری

نمد گیلانس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

حالا شاید برایتان سوال باشد که نمد گیلانس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ از آنجایی که میدانید این محصولات از نمد تولید شده است و بیشتر افراد آن را با نام نمد گیلانس میشناسند اما امروزه ازمتریال هایدیگر برای تولید این محصول استفاده میکنند. از ویژگی های منحصربه فرد این محصول، وجود لایه های متعدد آن است. که این لایه ها به طور تقریبی 21 تا 24 عدد میرسد. هنگامی که این محصول میخواهد استفاده گردد باید لایه های آن به یکدیگر دوخته شود.

این محصول را میتوانید با قطرهای مختلف نیز تهیه نمایید که این قطرها بین 10 تا 50 سانتی متر متغیر میباشند. ولی از رایج ترین گیلانس های پرداختکاری میتوان به گیلانس هایی با قطر 15 تا 30 سانتیمتر اشاره نمود. گیلانس ها در ضخامت های مختلف تولید میشوند که عموما بین 10 تا 40 میلی متر میباشند و البته باید این مورد را یادآوری نماییم که که افراد باتوجه به نیاز روزمره و کسب وکار خود ابعاد این محصول را خریداری مینمایند.

نمد گیلانس پرداختکاری جهت صاف کردن  سطوح قطعات و از بین بردن ناهمواری ها استفاده میگردد. به عنوان مثال میتوانید برای صاف نمودن سطوح فلزات، گچ، چوب، پلاستیک از این ابزار استفاده نمایید.

کاربرد نمد گیلانس چیست؟

هنگامی که محصولی تولید شد میتوانید در انتهای آن از کاربرد نمد گیلانس پرداختکاری استفاده نمایید. قطعاتی که دربازار به فروش میرسند عموما دارای جنس فلزی هستند که این قطعات مستلزم پرداختکاری میباشند و میتوانید عملیات متنوعی را بر روی آن انجام دهید. تا سطوح آن صاف و عاری از هر گونه ناهمواری گردند. از کاربردهای بسیار خوب نمد گیلانس پرداختکاری این است که میتواند قطعه و یا ابزار شما را در برابر هرگونه سایش، کنترل اصطلاک و عوامل شیمیایی محافظت نماید.

بررسی انواع گیلانس پرداختکاری

گیلانس جین یا لی

این گیلانس به وسیله لایه های مختلفی از جمله جین و یا برزنت تولید میگردد و سبب جلای هرچه بیشتر سطوح فلزی و سنگی میگردد.

گیلانس کتان

یکی دیگر از گیلانس های پرکاربرد، گیلانس کتان است که از لایه های کتان تولید شده است که کیفیت بسیار بالایی را به نسبت گیلانس جین دارد ازدیگر کاربردهای این محصول، براق نمودن انواع فلزاتی هم مانند استیل است.

گیلانس کنفی

گیلانس های کنفی از پارچه کنف تولید شده اند این محصول نیز مانند محصولات دیگر سبب جلا و زیبایی هرچه بیشتر قطعه هایی همچون آهن، استیل، برنج میگردد.

گیلانس هزارلا یا چین دار

گیلانس چین دار به نسبت گیلانس های دیگر متفاوت بوده زیرا لایه های پارچه ای که در آن استفاده شده است در سه رنگ سفید، آبی و قرمزمیباشد. عموما این ابزارها برای پرداختکاری لایه های میانی فلزات مورد استفاده قرار میگیرد. که هر کدام از این رنگ ها برای موردی کاربرد دارد. به عنوان مثال میتوانیم بگوییم گیلانس هزارلا آبی جنس خشنی داشته و برای خطوط سطح استیل استفاده میگردد.

هزارلای قرمز، سختی متوسطی داشته و برای پرداختکاری فلزاتی که سطوح نرم دارند استفاده میشود. هزارلای زرد به دلیل داشتن سختی خشن، برای پرداختکاری فلزات با سختی متوسط استفاده میگردد و در آخر هزارلای سفید به دلیل ظاهر نرمی که دارد، در آخر مرحله پولیش کاری از آن استفاده میگردد.

گیلانس پشمی پرداختکاری

از گیلانس پشمی پرداختکاری در صنایع زرگران، رزین کاران و اپوکسی استفاده میگردد که استفاده از آن جهت جلادادن فلز طلا استفاده میگردد. این گیلانس را میتوانید بر روی سر دریل نصب نمایید و محصول خاص خود را پرداختکاری کنید.

گیلانس پولیش

گیلانس پولیش

قیمت نمد گیلانس

قیمت نمد گیلانس نیز بسته به عوامل مختلف مانند برند تولید کننده، نوع گیلانس، جنس مواد اولیه، ضخامت، قطر گیلانس، پارچه مرغوب، اندازه و غیره بستگی دارد در تک ستاره پولیش میتوانید انواع گیلانس های پرداختکاری با تولید ایران را سفارش دهید واز کیفیت آنها لذت ببرید. امیدوارم مقاله همه چیز درباره نمد گیلانس پراختکاری برایتان مفید بوده باشد.