دستگاه پرداخت کاری خرطومی نمونه ای جدید از تجهیزات صنعتی است که شباهت زیادی به دستگاه پرداختکاری پرتابل شلنگی دارد؛ هردو این دستگاه ها دارای قابلیت حمل و جابجایی آسان هستند و مصرف کننده می تواند به شکل سیار از آنها استفاده نماید.

دستگاه پرداختکاری خرطومی چه مشخصاتی دارد؟

این محصول دارای تعداد چرخش ۴۰۰ الی ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه است؛ این مورد به مدل و برند تولید کننده بستگی دارد، زیرا هر یک از کالاها توان مشخصی دارند و برای پرداختکاری قطعات خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. وزن دستگاه خرطومی به مراتب کمتر از پرتابل شلنگی است، در نتیجه حمل آن به مکان های مختلف بسیار ساده تر و سریعتر انجام می پذیرد. توان دستگاه خرطومی بر اساس وات مشخص می شود و نسبت به ها نمونه آن متغیر است، پس نمی تواند بطور جامع و کلی در رابطه با آنها نظر داد.

مهمترین کاربردهای دستگاه پرداختکاری خرطومی

محصولات مورد بحث چند کاره هستند و صرفا برای پرداختکاری مورد استفاده قرار نمی گیرند، برای مثال امکان برش، سنباده زنی، حکاکی و پرداخت بطور همزمان در آنها وجود دارد. بطور کلی کاربرد این دستگاه در فعالیت های وابسته به چوب است و از آن برای پرداختکاری، برش، سنباده زنی و حکاکی بر روی قطعات چوبی استفاده می شود.

ویژگی های خاص دستگاه باعث می شوند هیچ گونه آسیبی به چوب وارد نشود و در بالاترین سطح کیفیت و کارایی از روند کار خارج گردند. کارگاه ها و کارخانجات چوب بری نیاز مبرمی به دستگاه خرطومی دارند، زیرا وجود آن می تواند صرفه جویی های زیادی را در این کسب و کارها به وجود آورد و به روند تولید و عرضه محصولات سرعت بخشد.

با بهره مندی از دستگاه پرداختکاری خرطومی، تولید کننده قادر می شود در مدت زمان کوتاه تعداد محصولات بیشتری را روانه بازار کند، علاوه بر آن قادر است بر تنوع محصولات خود بیافزاید و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. در نظر داشته باشید که افزایش کیفیت محصولات نیز تاثیر مستقیمی بر روی میزان فروش و سود شغلی خواهد داشت.

نقش خرطوم در این دستگاه ها چیست؟

خرطوم فلزی دستگاه دارای سه نظام است و در امور برش نقش مهمی را ایفا می کند؛ نقش کنترلی خرطوم نیز در حین پرداختکاری با دستگاه مشخص می شود تنظیم کردن آن تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار دارد. همانطور که گفته شد جنس این خرطوم فلزی است و مقاومت بسیار مطلوبی در برابر فشار و دیگر عوامل آسیب رسان دارد، اما با این وجود به اندازه کافی منعطف است و به جهت های مختلفی هم می شود.

دستگاه قابلیت اتصال به لوازم جانبی مورد نیاز برش یا پرداخت، سنباده ها، نمدها، گیلانس های مختلف و همینطور تجهیزات حکاکی را دارا می باشد؛ بدین ترتیب می توان کاربردهای متنوعی را برای این وسیله در نظر گرفت و انتظارات بالایی از آن داشت.

بدنه دستگاه خرطومی

جنس بدنه از فلزات بسیار مستحکم و مقاوم است که طول عمر بالایی را در محصول به وجود می آورند؛ این ویژگی باعث می شود کارکردهای پرفشار و طولانی هیچ آسیبی به دستگاه وارد نکنند و استهلاک زیادی را برای آن به وجود می‌آورند. استحکام بالای بدنه فلزی مزیتی ویژه دیگری نیز دارد، آن هم امکان قرار دادن قطعات سنگین بر روی آن است. درست است که دستگاه خرطومی قابلیت حمل دارد، اما این اصلا بدین معنا نیست که در حالت ثابت دچار ضعف است، بلکه ساختار دستگاه به گونه ای است که می توان انواع قطعات بزرگ و دارای وزن زیاد را بر روی آن قرار داد و عمل پرداختکاری یا برش را بدون هیچ عیب و محدودیتی انجام داد.

پایه های دستگاه خرطومی

می دانیم که تثبیت و محکم بودن پایه ها تا چه حد در امر پرداختکاری مهم و تأثیرگذار هستند، پس با این ذهنیت به بررسی دستگاه خرطومی می پردازیم. پایه های دستگاه به بدنه فلزی متصل هستند و آنها نیز جنس فلزی مستحکمی دارند، پس جای نگرانی برای آستانه تحمل آنها وجود ندارد. در پایینی ترین بخش از پایه ها، قسمت هایی پلاستیکی و یا لاستیکی تعبیه شده اند که اصطکاک با کف زمین را به حداکثر می رسانند و مانع از سر خوردن و جابجا شدن دستگاه در حالت ثابت می شوند.

ویژگی تثبیت به وسیله پایه های فلزی و پلاستیکی، در دستگاه های موشکی نیز وجود دارد و این دو محصول از نظر این ویژگی شباهت زیادی به یکدیگر دارند؛ تفاوت در این است که دستگاه های موشکی مقدار اندکی سنگین تر هستند و ابعاد بیشتری دارند.

دستگاه پرداختکاری خرطومی بهتر است یا دستگاه پرتابل شلنگی

معرفی یک محصول به عنوان نمونه برتر و یا کاربردی تر کاری اشتباه است، زیرا هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و نمی توان آنها را نسبت به یکدیگر مورد سنجش و ارزیابی قرار داد؛ درست ترین کار ممکن این است که در ابتدا نوع نیاز خود و اهدافتان از بکارگیری دستگاه های پرداختکاری را تعیین نمایید. در مرحله دوم می بایست ویژگی های مثبت و منفی هر یک از دستگاه ها را به دقت بررسی کنید و آنها را با معیارها و خواسته های شغلی خود بسنجید. در انتها می توانید یکی از دو محصول معرفی شده را تهیه و به جهت پیشبرد اهداف شغلی خود مورد استفاده قرار دهید.

راهنمای خرید دستگاه پرداختکاری

لزوم خرید و استفاده از دستگاه های مخصوص و پیشرفته پرداختکاری باعث شده است صاحبان مشاغل و صنعتگران نگرانی هایی در ارتباط با خرید تجهیزات داشته باشند، در همین راستا لازم دانستیم راهنمایی مختصری را در اختیار عموم افراد قرار دهیم.

خرید دستگاه پرداختکاری پیش از هر چیزی به درک صحیح از شرایط و اهداف کسب و کار نیازمند است؛ ممکن است یک دستگاه ویژگی های بی نظیری در پرداختکاری فلزات داشته باشد و بهترین نمونه ممکن قلمداد شود اما بدون شک بکارگیری آن در صنایع چوب بی فایده و زیان آور خواهد بود. در صورتی که خرید نیاز خود را نداند و بر اساس آن تصمیم گیری نکند، احتمال به هدر رفتن سرمایه آن کسب و کار وجود دارد.

از تجربیات دیگران کمک بگیرید

یکی از بهترین راه ها برای شناخت هدفمند تجهیزات، کمک گرفتن از تجربیات مصرف کنندگان، تعمیرکاران و متخصصین حوزه های مرتبط است؛ برای استفاده از این روش می توانید با همکاران صنفی خود ارتباط برقرار نمایید و یا بخش نظرات فروشگاه را منبعی برای استنباط میزان کارایی و کیفیت کالا قرار دهید. در کنار همه اینها، مشاوران تک ستاره پولیش نیز بطور تخصصی آماده راهنمایی خریداران هستند.

نسبت به بودجه خود تصمیم گیری کنید

اگر دارای کسب و کار کوچکی هستید و یا در بودجه خرید تجهیزات دچار محدودیت هایی هستید، پیشنهاد می شود اهمیت بیشتری به قیمت کالاها بدهید؛ قطعا دو کالای مشابه وجود دارند که هر دو می توانند نیازهای کسب و کار شما در شرایط فعلی را رفع کنند، پس ترجیح با آن محصولی است که از قیمت کمتری برخوردار است و هزینه های پایینتری را برای شغل شما به ارمغان می آورد. درست است که هیچ افزایش قیمتی بی دلیل نیست و کالاهای ارزشمندتر کارایی و امتیازات بیشتری دارند، اما زمینه شغلی شما شرایطی دارد که محصولات ارزانتر می توانند کمک کننده تر باشند و موجبات پیشرفت شما را فراهم سازند.

دستگاه پرداختکاری خرطومی دقیقا از همین دست کالاها است که کاربردهای مختلفی را برای شما به ارمغان می آورد و در عین حال قیمتی بسیار اقتصادی دارد، در نتیجه خرید آن بی نهایت توصیه می شود.