پولیش یا پرداختکاری یکی ازعملیاتی است که به منظور صاف و براق نمودن سطوح مورد نظر استفاده میگردد که سبب بهبود هرچه بیشتر ظاهر محصول میشود. این روش میتواند برای تمام محصولاتی که نیاز به تغییر ظاهر دارند استفاده گردد. با استفاده نمودن از دستگاه پرداختکاری( پولیش یا گیلانس) میتوانید انواع ضایعات حاصل برش را برطرف نمایید.

پرداختکاری و دلایل استفاده از آن

پرداختکاری و دلایل استفاده از آن

قطعات صنعتی که پرداختکاری بر روی آنها انجام میشود یکی از مهم ترین مراحل تولید در صنایع وابسته به کیفیت سطحی میباشند. که به جهت بهبود ظاهر و ترشوندگی و هم چنین جلوگیری از خوردگی و مقاومت در برابر انواع سایش و تغییر شکل، افزایش مقاومت شیمیایی، تغییر مقاومت ویژه و رسانندگی الکتریکی در برابر سایر نقص های سطوح مورد استفاده قرار میگیرد.

روش های پرداختکاری

روش های پرداختکاری سنتی نظیر سنگزنیف هونینگ و لمینگ به دلیل استفاده ازابزارهای سخت و جامد دارای معایب و محدودیت هایی در امور پرداختکاری قطعات با شکل های پیچیده میباشد. برای جلوگیری از معایب پرداختکاری های سنتی، روش های جدید و بسیار پیشرفته ای استفاده میگردند که کاربردهای بسیار ویژه ای دارند.

پرداختکاری با استفاده نمودن از میدان مغناطیسی یکی از روش های بسیار جدید برای پرداخت سطوح مورد نظر میباشد. در این فرآیند براده برداری به صورت مکانیکی میباشد و ساینده پرداخت سایش سطح را انجام میدهد. البته این مورد را باید یادآور نمود که چهار پارامتر بسیار موثری وجود دارد که بر کیفیت سطح تاثیر گذار میباشد. که شامل سرعت دوران، سرعت پیشروی، اندازه ذرات ساینده و مقدار ذرات فرو مغناطیس میباشد.

روش های پرداختکاری

روش های پرداختکاری

وسایل پرداختکاری

وسیله های پرداختکاری بسیاری در صنعت تولید شده اند که میتوانند کاربردی بسیار موثر را بر روی محصول داشته باشند. این ابزارها برحسب نوع و کارکردشان به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند که در ادامه به انواع این محصولات میپردازیم.

وسیله های پرداختکاری

وسیله های پرداختکاری

نمد پرداختکاری: نمد پرداختکاری جهت صیقلی نمودن فلزات قبل از آبکاری استفاده میگردد که این محصول نیز دارای انواع مختلفی میباشد.

واکس پرداختکاری: واکس های پرداختکاری از مهم ترین و اصلی ترین مواد پرداختکاری بوده که برای صیقلی دادن و حتی پولیش نمودن انواع فلزات مختلف مورد کاربرد است. این واکس ها در انواع و رنگ های مختلف با توجه به کاربردشان از یکدیگر تفکیک میشوند. باید گفت که واکس قرمز و مشکی برای نمد کاری استفاده میگردد و واکس قوطی که جهت زیرکار برنج، واکس سنگ و چوب میباشد. واکس هایی که به رنگ های سبز و آبی هستند نیز به عنوان واکس روکار هستند.

گیلانس پرداختکاری:

استفاده گیلانس پرداختکاری عموما برای محصولات استیل، آهن و برنج است که برای آبکاری و پرداختکاری مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول یکی از محصولات بسیار کاربردی و اصلی در صنعت پرداختکاری میباشد که دارای انواع متفاوتی نظیر نخی، پشمی، ارتشی و یا تلفیقی هستند. در ادامه به بررسی توضیح هر کدام از این محصولات میپردازیم.

گیلانس کنفی: این گیلانس به منظور براق و جلا دادن هرچه بیشتر محصول استفاده میگردد.

گیلانس هزارلا آبی: هزارلا آبی بسیار خشن بوده و برای خط بری استیل مورد استفاده قرار میگیرد.

گیلانس هزارلا زرد: اگر برای پرداختکاری فلزات با سختی متوسط هستید گیلانس هزارلا زرد بهترین گزینه میباشد.

گیلانس هزارلا سفید: جهت پولیش کاری نهایی میتوانید از گیلانس هزارلا سفید نرم استفاده نمایید.

گیلانس هزارلا قرمز: این محصول برای پرداخت فلزات نرم استفاده میگردد.

چسب نمد پرداختکاری: یکی از فاکتورهایی که میتوانید در پرداختکاری از آن استفاده نمایید، محصولی به نام چسب نمد است که برای چسباندن مورد استفاده قرار میگیرد. طریقه استفاده آن بدین صورت است که چسب نمد را با آب مخلوط نموده و بر روی نمد مالیده میشود و سپس پودر سنباده را روی نمد میریزند تا به نمد بچسبد. حالا این نمد تبدیل به نمد سنباده ای شده است که میتواند سطوح فلزی را صیقل داده و پلیسه و ضایعات روی سطوح را برطرف نماید.

نوار سنباده ای پاکو: از موثرترین و تاثیرگذارترین ابزارهای پرداختکاری، نوار سنباده ای پاکو است که از سنباده های پارچه ای در ابعاد و اندازه های مختلف تولید میگردد. سنباده های نواری در ابتدا در سایزهای مورد استفاده برش خورده و در مرحله بعد با استفاده از نوارهای اتصال آبارات میشوند. با استفاده از اتصالات و مواد مرغوب در ساخت محصولات تضمین ما به شما میباشد.

لازم به ذکر است سنباده ها با انواع مش بندی قابل تولید میباشند که میتوان به مش 40 تا 400 اشاره نمود که به صورت رولی هستند.

نتیجه گیری

مجموعه تک ستاره پولیش یکی از مجموعه های قدیمی و معتبر در تولید انواع محصولات پرداختکاری و پولیشکاری میباشد. که در این مجموعه میتوانید انواع محصولاتی نظیر انواع گیلانس پرداختکاری، انواع نمد پرداختکاری، انواع سنباده پرداختکاری و غیره را تهیه نمایید همچنین تعمیرات دستگاه پرداختکاری تک فاز و سه فاز نیز در این مجموعه به همراه فروش انواع دستگاه ها هم انجام میگیرد. جهت دریافت مشاوره و خرید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.