سنباده استیل

شاید در کارخانه ها و کارگاه ها نام سنباده استیل را شنیده باشید. قبل از آنکه درباره این محصول بخواهیم توضیحاتی را به شما بدهیم باید بگوییم به طور کلی، استیل نوعی از آلیاژ است که پایه آن را آهن تشکیل داده است. این محصول یکی از کالاهای بسیار کاربردی میباشد که استفاده بسیاری در صنعت میشود. شاید تا بحال نام های فولاد ضد زنگ، استنلس استیل، فولاد زنگ نزن و غیره را شنیده باشید و پیش خود بگویید این محصولات با یکدیگر چه تفاوتی دارند؟

سنباده استیل

باید بگوییم، نام هایی که به آن اشاره شد تفاوتی با یکدیگر ندارند و تمامی آنها به فلز استیل ختم میگردند. فلزها در برابر هرگونه زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم میباشند. در ادامه میخواهیم شما را با محصولاتی که میتوانید به وسیله آنها فلز خود را صاف و صیقلی کنید، معرفی خواهیم کرد. با تک ستاره پولیش همراه باشید.

سایش( سنباده کاری)

از کلمه سایش و یا سنباده کاری این مورد برداشت میشود که کلمه سایش به معنی صیقل دادن، سوهان زدن، زدودن، جلادادن و غیره میباشد. در این مرحله میتوانید سطوح مورد نظر خود را سنباده بزنید تا ناهمواری های آن از بین برود و سطحی صاف و عاری از هر گونه برآمدگی را به شما تحویل دهید. البته در هنگام سنباده زدن باید یک سری نکات را رعایت نمایید تا این کار به بهترین روش ممکن انجام گیرد.

سنباده کاری

سنباده کاری

  • در هنگام سنباده زدن ابتدا از سنباده زبر تر استفاده نماید و با سنباده نرمتر ادامه دهید.
  • هنگامی که عملیات سنباده را شروع کردید حتما از یک سو این کار را انجام دهید تا سطح یکدست داشته باشید.
  • در صورتی که سنباده بیش از اندازه مستهلک شده باشد حتما آن را تعویض نمایید.

سنباده کاری استیل به دلایل زیر انجام میگیرد که این موارد شامل:

  • از بین بردن محل جوش
  • تمیزکاری
  • آینه ای کردن سطوح
  • حذف آلودگی
  • هم سطح سازی
  • از بین بردن پاشش جوش
  • خشدار کردن سطح

انواع سنباده استیل

سنباده استیل نیز مانند محصولات پرداختکاری دیگر دارای انواع مختلفی میباشد که هر کدام از آنها دارای کاربردهای مختلفی هستند. این محصولات ساینده شامل فلاپ، اسکاچ هزارلا، اسکاچ چتری، برس، سنگ سایش، پشت کرکی، نمد پرداختکاری و غیره میباشد که در ادامه به توضیح کوتاهی از هرکدام میپردازیم.

سنباده فلاپ پرداختکاری

سنباده فلاپ پرداختکاری یکی از محصولات پرکاربرد در کارخانه و صنایع میباشد که به جهت سایش و لایه برداری سطوح استیل مورد استفاده قرار میگیرد. شکل ظاهری این محصول به صورت دایره بوده که بر روی آن تکه های سنباده به صورت مورب بر روی یکدیگر قرار گرفته اند. این نکته را باید یادآوری نمود که دانه بندی فلاپ ها به صورت 40، 60، 80، 100، 120 میباشد.

سنباده فلاپ پرداختکاری

سنباده فلاپ پرداختکاری

سنباده چتری پرداختکاری

سنباده چتری پرداختکاری یکی ازپرکاربردها میباشد که به دو دسته هزارلا و میله دار تقسیم بندی میگردد. عموما سنباده های هزارلا را بر روی دستگاه های ثابت نصب میکنند و سنباده های میله دار نیز جهت استفاده در سر دریل ها تولید شده است. این ساینده ها به سه دسته سنباده، اسکاچ، سنباده اسکاچ تقسیم میشود.

سنباده چتری پرداختکاری

سنباده چتری پرداختکاری

سنباده: سنباده پرداختکاری از لحاظ دشکل ظاهری شباهت بسیاری به ساینده هزارلا دارد و تنها تفاوت آن این است که دارای میله میباشد.

اسکاچ: اسکاچ پرداختکاری نیز نوعی ساینده با سطح مقطع دایره و جنس اسکاچ است.

اسکاچ و سنباده: این محصول بی نظیر با ترکیب اسکاچ و سنباده ساخته شده است به گونه ای که میتوانیددر بین لایه های سنباده، یک لایه اسکاچ را مشاهده نمایید.

سنباده سیم برس

همانطور که درتصویر مشاهده میکنید سنباده سیم برس جهت از بین بردن هرگونه آلودگی جوش استفاده میشود. که ضخامت سیم برس با چسبندگی و میزان آلودگی رابطه بسیار مستقیمی دارد. بدین صورت که هرچقدر آلودگی بیشتر باشد سیم برس ضخیم تر باید استفاده نمایید. نکته دیگر این است که برای برس زنی استنلس استیل باید از برس کربن استیل استفاده نکنید زیرا همین برس باعث ایجاد آلودگی میشود.

سنباده پشت کرکی

سنباده پشت کرکی پس از آنکه لایه برداری اولیه انجام شد، مورد استفاده قرار میگیرد. به عنوان مثال میتوانیم بگوییم پس از آنکه لایه برداری اولیه توسط فلاپ، سطح استیل، آثار ساینده بر روی سطح قابل مشاهده بود برای از بین بردن این آثار به سنباده پشت کرکی احتیاج دارید.

این محصول در گریدهای بسیار مختلفی تولید میگردد که قادر خواهد بود سطح استیل را به صورت یکدست درآورد. لازم به ذکر است این سنباده ها دارای یک پد نگهدارنده( رابط) میباشند تا بتوانند به آسانی به دستگاه متصل گردند.

سنباده نمد یا پارچه نمد

برایآنکه بتوانید سطوح مورد نظر خود را براق نمایید احتیاج به فرآیند براق کاری دارید که این روند به وسیله نمد و یا پارچه نمد پرداختکاری انجام میگیرد. نمدها بر روی دستگاه های گیلانس، دریل ها و حتی دستگاه های مخصوص براق کاری میتوانید نصب نمایید. البته باید گفت که برخی از فرایندهای پولیش کاری با نمد، به واکس پولیش نیاز دارد.

نتیجه گیری

فروشگاه آنلاین و حضوری تک ستاره پولیش یکی از فروشگاه های بسیار معتبر در تولید انواع محصولات پرداختکاری میباشد که میتوانید جهت خرید انواع دستگاه پرداختکاری نیز از مشاوران ما در این مجموعه کمک بگیرید.